torsdag 28 april 2011

Tung dag på Phuket

Sawadee
I dag är det en tung dag här på Phuket!!
Vår vän Billy blev i går offer för en full ryss bilkörning.
Han var tydligen inte så berusad så han inte tog chansen på
att skylla på att det var en thai som var chafför.
Lyckligtvis så fanns det vittnen som kunde bekräfta att det var
bullshit. Ryssen sitter nu i förvar men vi har ingen aning
om vad som kommer att hända honom. (Nackskott skulle sitta bra)
Det är så typiskt dessa östeuropeer att inte ta någon hänsyn
utan bara leva efter devisen "här kommer jag"!
Det är inte bara vi västerlänningar som är djävligt trötta på
dessa ryssar utan thaiarna bara skakar på huvudet.
Ryssarna är väl som tyskarna var på 60-talet fast lite värre.
Känns djävligt tungt och vad jag förstår så jobbar Göran som en
slav så att hans son ska få beskedet av en han känner och inte från
någon tjänsteman. Heder till dig Göran!!
Här är två doggar i mitt nya boende. Det märkliga är
att dom inte gillar hundgodis. Vad är detta jag hittar på TESCO!!!!!! Sagogryn!!!! Detta som slutades att tillverka i Sverige för 15 år sen!! Här har man vanliga och gröna. Inte nog med detta så finns det Sagogryn som är stora som ärtor!!! Nu djävlar ska det bli sagogrynssoppa. Ni som är lagom till ålder förstår nog vad jag pratar om! Om inte så ta tillfället i akt och ha ett snack med den äldre generationen! Själv anser jag att russin är ett måste, Eller?? Nu djävlar börjar det att hänga någonting på Lehnas tomt
Här grävs det för framtiden
Vad är det som ska byggas?? Hus eller pool?? Hoppas att ni har det gott. Själv känner jag att det känns tungt
efter att en i svenskgänget har fått sätta livet till i en onödig
olycka pga. drunk driving!!
Fick idag höra att det är några som bokat strömmingsfiske i juni
så det ska bli kul att komma hem och ta ut lite folk för att få
lite strömming som dom kan omvandla till bökling!!
Jag har BBC World där jag bor!! Fattar inte att dom kan
ha såååå mycket om detta bröllopp som ska ske.
Engelsmännenär helt knäppa.
Ha det gott
PAF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar