onsdag 13 april 2011

Varför Pastor Flanell??

Sawadee
I dag är det nyår och väntar med spänning på vad dagen/året
har i sitt sköte.
Många har undrat varför jag använder namnet och titeln
Pastor Astor Flanell.
Jo det härstammar från en ide som Kennet hade, att här skulle
det ordnas vigslar. Jag skulle vara vigselförrättare och
då var det någon som kom ihåg Pastor Astor Flanell
från Mosebacke Monarki, och vips fick
jag ikläda mig i hans "roll".
Vi genomförde ett "genrep" med utsmyckning och allt
som skulle till för en vigselakt. Statister ställde upp
och hela ceremonien kördes med gott resultat.
Väl i Sverige efter många telefonsamtal och besök
hos myndigheterna, så blev det helt klart att någon
vigselförrättare fick jag enligt lagen ej vara utanför
Sverige.Tablå!! Viga par i Sverige skulle gå
alldeles utmärkt men ej utanför landets gränser!
Bara att lägga konceptet på hyllan!!!
Men namnet Pastor Flanell var som inhugget i runa!!
Här ska det pyntas
Så här blev utsmyckningen. Ganska läckert!
Var i en mycket festlig butik där det såldes begagnade böcker
även halvfulla flaskor med solfaktor, hudkrämer, shampo,
deodoranter som antagligen blivigt lämnade på hotell.
Även en massa kläder med märken från väst var
också till försäljning och antagligen också glömda.
Döm om min förvåning när jag hittade BOKEN!!
Jag har i många många år letat efter en bok
skriven av Max Manus. Han var med i mot-
ståndsrörelsen i Norge under kriget och
utförde en massa otroliga sabotage.
Han var även med i programmet "Här har du ditt liv"
på norskt TV men då var jag tyvärr en tur i
Sverige och missade till min förtvivlan detta.
Här är BOKEN
Varje morgon så ser man munkar som går sin inrutade runda
för att tigga allmosor från allmogen.
Kärl och bagar har dom med sig för att må med sig
allt som dom får
Jag har ingen aning om varför dom har olika färg
på sina kläder. Antagligen något med rangen??
Nu är det "sommarlov" här och massor av killar prövar sig
på munklivet. Otroligt vad religionen styr livet här.
Hoppas nu att det nya året 2554 kommer
att föra med sig många goda ting.
Ha det gott
PAF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar