måndag 4 april 2011

Köldchock!!

Sawadee
I dag har jag sett solen för första gången på 10 dagar.
Det har varit skönt med svalt väder och regn när jag
varit krasslig och febrig.
Tyvärr har det inte blivigt så många bad i poolen
för det har bara varit 25,5 grader!!!!! Köldchock
Så låg temperatur har jag aldrig varit med om.
Hoppas att ni torska på något bra aprilskämt.
Vad jag vet så har jag inte åkt på något men vad vet jag?
Phuket Gazett hade en bra grej. Alla faranger (västerlänningar)
med årsvisa, vilka måste till Imigration var 90 dag för att visa
att dom är kvar och lever ska nu få ett chip i armen så
att dom på Imigration kan följa upp var dom är.
Har i dag träffat Garnet en som är utbildad i osteologi
(läran om skelettet) och han gav mig ett träningsprogram
för min axel. Har testat lite i dag och har ont som fan.
Det är nog bara träningsverk så det är bara att fortsätta.
Nu blommar ett av träden och se vilka fantastiska
blommar den har.
Hela trädet är alldeles fullt.
Nu börjar stranden att se ut som den brukar göra. "Floden" rinner åt vänster som den ska. Detta har inte skett på 2 år!! Ni som har varit här förstår nog vad jag talar om.
Antagligen så kommer vågorna nu att transportera in så mycket
sand att ut/in-loppet kommer att stängas. Om det kommer
mera regn så kommer det inte att stängas för då blir
utrinningen från dammen optimal.
Här ser ni arbetet med internetet här på Phuket!!
Snacka om naturprodukt!!
Denna "kratta" är gjord av bambu och kostar
ca 10 kr (45baht). Bara att slänga
i återvinningen när den är slut.
Allt regn och nu åter värme har verkligen varit "bra" för
kläckningen av mygg!! Som tur är så har Tesco bauta-
förpackning (60 st) av spiraler för 42 baht (10 kr).
Denna typ är med lavendeldoft och är lite dyrare än
vad allmogen köper.
Var en morgon lite undrande av att påsen med bröd i köket
var lite tilltygad. Fan!! Har jag fått råttor igen??
Fällan laddas och ställs in i skåpet. Döm om min förvåning
när jag på natten går upp för att fylla mitt vattenglas
och möter en katt i köket!! Naturligtvis bättre än
rådisar men skulle hundarna se gästen så skulle dom bli tokiga.
I dag när jag var på hundpromenad och närmade mig ett typiskt
thaihus på väg mot fjället så hördes skratt och glamm när dom
såg mig. Kunde inte förstå varför men när jag närmade mig
huset så föll poletten ned. Där satt en dam med foten i gips
och ett par kryckor stod lutade mot stolen.
Hon hade också varit ute på motorcykeltur!!!!
Fortfarande har jag ingen aning om när hyresgästerna ska komma!!
Ha det gott och gläds åt våren
PAF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar