torsdag 21 april 2011

Flyttad och klar

Sawadee
Nu har jag flyttat och lämnat plats för hyresgästerna. Storstädning
av hela huset var en svettig uppgift. Inte för att jag städade så
mycket men det såg väldigt jobbigt ut för städpersonalen.
Jag sympatisvettades alltså och det var inte så lite jobbigt.
Massor av grejer skulle packas i lådor och ställas i förråd.
Framåt middagstid var i alla fall allt klart och huset rent och fint.
Satte mig och kollade på TV för att vänta på folket.
En flygplatstaxi kommer och med den bara Nini (fransman
i hus 1) och inga hyresgäster. Tablå!!
Han hade ingen aning om varför dom inte kom
eller när dom behagar komma. För mig spelar det
ju ingen roll när dom redan betalt hyran.
Nu är allt klart så jag flyttar i alla fall så slipper jag göra en
storstädning igen.
Kommer att återvända varje morgon och eftermiddag för att
hämta hundarna för en strandtur.
I detta hus huserar jag nu Min del ligger i skuggan så det är inte så varmt. Bloggredaktion på verandan.
Känner sig så välkommen när hundarna hämtas för tur till stranden.
Stranden är för tillfället under omdaning varje dag.
Sanden flyttas hit och dit varje dag.
Helt plötsligt kom det ner en fallskärmsflygare
Många thaiare var nere under helgen och doppade sig
Här ses "älvens" utlopp att den nog snart kommer
att täppas till
Det blir en stark ström när tidvattnet är på gång in och då
transporteras mycket sand in som sen täpper till.
Läste i DN: Gatukontoret låter meddela, att de
bilskador vilka uppstår pga. dubbdsäcksförbudet
på Hornsgatan endast kan ersättas av gatukontoret
om det visar sig vara väörre än de är
och knappast ens då.
Ha det gott
PAF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar