söndag 20 februari 2011

Svensk mördare i farten??

Sawadee
Djävlar helv... s kamera. Den började strula när jag var i Laos
med att inte fungera när jag ville kolla hur bilderna jag tog blev.
Den blev kvar i videoinspelning hur jag än knäppte och
tryckte på därtill avsedd knapp
Efter att tagit ur batteriet så blev det ordning igen och
lycklig blev jag, att funnit på hur jag skulle fixa det hela.
Väl hemkommen uppstår samma problem när kameran startas
. och batteritrixet hjälpte inte. Den kameran har en egen vilja.
Själv har jag en mobil typ ångdriven så några bilder går
inte att fånga med den. Får hoppas att jag har lite tur i
fortsättningen så det blir lite bilder.
Garantin gäller men det går inte att få den fixad här för
vem tar med sig garantisedel på utlandsvistelse.
Jag är medlem i FÖ&S (Frogn Öl & spadser) en sammanslutning
av ölälskande personer. Vi brukar också spadsera någon runda
runt vårt bord, därav namnet.
Vi medlemmar brukar vid utlandsresor inköpa det lokala ölet
på plats för att ta med hem till möteslokalen där det
placeras på därtill avsedd hylla.
Ni kan tänka er hur mycket öl som finns efter många
år och resor.
Självklart inköptes det lokala ölet i Laos. En burk och 2 flaskor
för vidare befordran till lokalen i Norge.
På flygplatsen vid hemresan kom verkligheten i fatt mig!!
Jag hade inget bagage att inchecka och vätska över 1 dl
är förbjudet att ta med i handbagaget. Mitt bagage
bestod av en tunn väska som inte skulle kunna
skydda några flaskor från att gå i bitar men
det var bara att checka in den minus ölflaskor och
hoppas på det bästa.
Det var bara att ge bort två långpils (stora ölflaskor)
till en av lokalbefolkningen. Transporten av
ölburken gick galant så jag kommer
i alla fall att ha med en öl "hem". Ett otroligt gott öl från Laos
Har nu i år byggt ytterligare en säng av en dörr.
Hyresgästerna ville ha två enkelsängar i ett rum.
Sängarna här nere är minimum 1 meter breda så
det är bara att köpa en dörr utan speglar i dimensionen
90 x 200 och sätta på ben och sarg.
Det är lika kul varje gång när en dörr ska inköpas och
man förklarar vad man ska ha dörren till. Dom tror
att man är helt knäpp. Kanske med rätta??

Carl Malmsten släng dig i väggen

Nu är det dags att plantera ut allt grönt som drivits upp

från frön och sticklingar. För att gräva i den stenhårda

marken måste det vattnas ett par dagar så att

det går att bearbeta jorden.

Nu är det varmt och skönt ska ni veta. Torrt också, så vattning
är på tapeten tätt som oftast. Fast det bara är att gå med
slangen och vattna så dryper kroppen av svett. Men det är ju
bara att ta sig en kall=(ljummen) avrivning med jämna
mellanrum.

Ett lyckat inköp i Laos var en spade!! Här i Thailand är metallen i spadarna

så tunn att dom är odugliga att gräva med. Lös sand är vad dom passar för.

Hittade en spade av nästan svensk kvalité och gick

naturligtvis till ett omedelbart inköp.

Problemet blev naturligtvis att få expediten att förstå

att jag inte ville ha med skaftet till flyget!!

Språkförbistring av stora mått men till slut så fick

jag min spade utan skaft.

Fann i förrgår i 12-tiden en död hund på tomten. Troligtvis förgiftad ( muslimerna
gillar inte hundar ) eller ev. ormbiten.
Hunden fick ligga kvar för jag skulle höra med en granne som för tillfället
var ute på handlingstur om han kände igen hunden.
Han hade ingen aning om vems det var så vi lade hunden (stor som
en Kungspudel) i dubbla plastsäckar för att vid mörkrets inbrott
transportera bort den till en grop där det slängs sopor.
På kvällen dagen efter går Lehna en hundpromenad och kommer fram till
gropen där det var full aktivitet!!!
Folk hade sett massor av spyflugor som surrade runt en säck
och tyckte sig sen se att en människa låg gömd i säcken i gropen.
Polisbilar och representanter från kommunen for som
bålgetingar runt och hade spärrat av området vid
likfyndet.
Jag sitter nu bara och väntar på att bli bojad och förd
till Phuket Hilton för vidare utredning.
Får se när jag får möjlighet att skriva nästa blogg??
Det var i alla fall inte denna tupphund som låg i gropen
Nu är det full rulle för att fixa allt som ska göras innan
hyresgästerna kommer 15/3.
Listan är lång men den minskar i alla fall.
Ha det gott
PAF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar