lördag 12 februari 2011

Fixat & klart

Sawadee
Se vad som ramlade ner i min epostlåda!!
En lagbild från 1957 av Solnas bästa gäng
med en massa kända namn.
När jag känner mig lite nere är det nu bara att sätta igång datorn
och ta upp denna bild. Livsgnistan kommer att
snabbt återvända lovar jag.
Ser med sorg i ögonvrån att en av Sveriges största skurkar
har lämnat oss. Vem/vika ska nu Jönsson-ligan
snuva på stålar när Wall-Enberg
har avlidigt?
Skulle jag göra skumma affärer??
Åkte till marknaden på avslutningskvällen för att titta
på det gigantiska fyrverkeriet. Nog var det gigantiskt!!!
25 minuters fyrverkeri som hette duga. Tyvärr
var skådespelet rakt upp så nackspärren
kom som ett brev på posten.
Trängseln var som när den är som störst i T-banan i
Stockholm. Det var totalt hopplöst att förflytta sig åt det hållet
som man ville så det var bara att följa med strömmen.
10.000 bath´s växten hade nu fått utslag (blommade)
ÄNTLIGEN!!!!!
Efter en väntan på över 1 år så är taket fixat.

Efter vattensprutande i mängd och inte en droppe

som kom till undersidan var det bara att sätta

dit undertaket.

Det är nu som det blir problem när materialet har not och fjär (hane & hona). Hur få dit den sista??? Självklart så måste det fuskas lite! Fixat och klart och fläkten på plats!!! Inte ett märke syns att taket varit nerrivet. Nu är det bara att betala och se glad ut och det blir inget problem efter att ha väntat såååå lång tid. Nu börjar värmen att komma och temperaturen kryper upp mot 33 grader mitt på dagen. Det är skönt att man slipper jobba i den här värmen. Har nu börjat skriva lista på "ta med saker" nu när utlansresan börjar närma sig. Har mailat och meddelalt min ankomst så jag förväntar att Mr. Sykham kommer till hotellet för att möta mig. Hoppas nu bara att jag får uträttat allt som jag önskar! Ha det gott PAF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar