fredag 4 februari 2011

Gott nytt år!!

Sawadee
Kinesiskt nyår 3/2 och marknad vid Wat (tempel) Chalong.
Denna marknad är stor (tur att du inte är här Lina
för du skulle ruinera dig) och speciellt blomster-
avdelningen är gigantisk och priserna är
passande för en fattig pensionär.
Man blir bara så trissad när man ser alla stora orkideer
som säljs för ca 25-30 SEK.
Fast jag har hanterat alla orkideer precis som man ska, för
dom en mycket tynande tillvaro. Haft dom på skuggsidan
en längre tid för att sedan stegvis placeras ut i
solskenet, så blir det inga nya blomster.
Kennet som låtit sina stå i solskenet, har fått nya blommar
vilket jag tycker är mycket orättvist.
Vad ont har jag gjort för att bli behandlad på
detta vis?
Här är lite bilder på härligheten!!
När man tittat/handlat fördigt är det bara att ta för
sig av all härlig mat som säljs.
Härligt kryddade korvar i alla smaker
Detta är bara såååå gott!!!!
Praktiskt "förpackad" mat där du efter måltiden kan
peta tänderna med "förpackningen"
När du smörjt kråset kan du som desert äta en äpelsin
Hur dom fått fram en sådan frukt är för mig en gåta.
Kanske är det ett fotomontage??
Nu är värmen här och vattning av trädgården måste nu in
på veckoschemat. Ganska svettigt att gå med slangen
runt och släcka törsten hos träd, buskar, häckar och blommor.
I alla fall härligt att vistas i solen lite grann för det
är ju någonting som inte vi långstannare inte
har för vana.
Var i förrgår och handlade på Super Cheap men jag min
träskalle hade glömt att dagen efter var det Kinesiskt
nyår!!! Väl framme kom jag underfund med detta. men
insåg att hade man tagit fan i båten så fick jag ro!!
Halva butiken var fylld med nyårspynt i rött och guld.
Kineser och thaikineser som handlade i vild panik typ
annandagsrea.
(Lina jag hittade din thaicomfort där till samma pris som på Macero)
Ska nu maila till utlandet (utanför Thailand) och Mr. Saykham och
förbereda honom på mitt besök. Hoppas att han nu har allt
klart så att jag kommer att lyckas med mina förutsatser.
Läste för övrigt i svensk press följande:
Inredningsbutiken Vintage Store, tidigare Second
Hand Shop (f.d. Begagnade Boden) har från 1:a
februari tagit namnet Shappy Chic Boutique
Ha det gott
PAF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar