torsdag 27 januari 2011

Sjömat i långa banor

Sawadee
Vad får jag se på en trailer på SVT-World?
Jo Lina (dotter) skymtar förbi i reklamen för programmet
hotellpraktikanterna. En snabbkoll i prograntablån visar
att programmet kommer kl 04.30 så det blev att ställa
väckarklockan. Konstigt tycker ni kanske att det är
att ställa klockan för att se ett TV-program?
Icke sa Nicke! När man lever i tidszonen -6 tim
så är detta inte så ovanligt när det är någonting
som man "måste" se på burken.
Nu är "guckan" smetad på taket och ska stelna i 24 timmar
innan provsprutningen blir av. Vad händer!!!???
En kraftig regnskur mitt under torrperioden kommer.
Nu spelar det inte så stor roll för den hade stelnat gtillräckligt
för att inte skadas.
Det possitiva med regnet blev att jag fann att det också var
en annan liten läcka som förde vatten utefter en balk. Nu är
det bara att spruta på mera vatten och leta igen(=fortsätta
att riva undertak).
Helv..... nu kom bilderna inte i rätt ordning igen. Det ät så svårt
att få till det för jag måste lägga in dom i bakvänd ordning
och inte fixar jag att flytta om dom!!!!
Åldern eller taskigt program??
Var i zigenarbyn och kollade in allt ätbart som var
till salu. Många mystiska saker från havet
och i snygga färger.
Det har nu också växt upp en gigantisk marknad
av souvenierer som jag ser som
KRIMS KRAMS!!!!!!
Bilder av dessa kommer i en senare blogg.

Här är en härlig bläckfisk (squid) med ögat på skaft

Denna mixtur "Gucka" ska förhoppningsvis täta läckan

Skaldjur i långa banor. Musslor och många olika snäckor Mumsiga räkor bara att ta hem och koka
Eller varför inte ett par hummrar?
Nästan som Makrill och Strömming
Tyvärr så framgår inte den skarpa neonblåa färgen helt på fotografiet. Den är mäktig kan jag tala om
Den här fisken är mysig att se vid snorkling
Här är en annan typ av squid
Tandläkarkostnaderna i Thailand är ju bara en bråkdel av
vad dom är i Sverige. Många turister spar massor av
kronor på att göra stora jobb i munnen här
i landet.
Själv tänkte jag byta ut mina gaddar till något vackrare
och mer praktiskt. Så jag håller utkik vart jag än kommer
för att få tag i någonting som passar för en elegant
herre i sina bästa år!
Kanske dom är lite för stora?
Men djävlar vilket bett jag skulle få!!
I dag ska Lena och Rolle från Gräddö kontaktas.
Dom anlände för någon dag sedan medbringande
post (räkningar) från Rådmansö.
Dom vistas på Kamala så det blir en förhoppningsvis
härlig tur med motorbiken.
Ha det bra
PAF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar