onsdag 26 januari 2011

Tupphoppa ny art?

Sawadee
Nu har det börjat!! Vattningen av trädgården.
Inte nog med att man ska plocka löv från gummiträden från poolen
så behöver växterna vatten också. Detta håller sin man fången
flera gånger i veckan, så här bli det inget degande hela
dagar.
Ibland blir det i alla fall lite tid över och då kan man ju utvidga sina
kulturella/religiösa böjelser. Åkte upp till buddan för
att få mig lite mera kött på benen ang. buddismen.
Här tronar Buddhan högt över Phuket.
Bara detta knäböjande fick mig att inse att denna religion inte är någonting för mig. Jag har inte en sportslig att få ner häcken (stussen) mot hälarna så det måste bli en pina för mig att bli buddist. Har nu funnit TURISTFÄLLAN De Lux!!! Detta hål i vägkanten på en smal och högt trafikerad gata är nog en av de största fällorna har på ön. Du är nästan chanslös att se den i dagsljus och efter mörkrets inbrott är den bara som ett svart hål. Det är bara att gå dit på morgonen och plocka upp turisterna! När Kennet skulle fixa sitt nya staket så hoppade denna skapelse fram från bambun. Tror att det var så eller kanske det var när vårt tak skulle lagas. Eller var det i en dröm? Vem vet? Elegant i alla fall med bläckfisksvans! Kan det vara en Tupphoppa? Här är början på staketet vid Kennets ny hus. Förbannat snyggt om jag får säga det själv. Han får slita som ett djur med att lacka/betsa bambun för det är inte lätt att få vätskan att fästa = terapi under lång tid. Nu är läckan i taket lagad och provsprutningen i full gång. Jubelropen fastnade tyvärr i halsen när det kom vattendroppar ner på verandan. Förbaskat små var dom men dom skulle inte komma. I dag är det fullt takarbete igen med att smeta "gucka" i alla springor och små hål. Jag håller tummarna så dom blånar. Ännu en ny art är hittad av zoologen Flanell. Får väl döpa den till Majsödla om inte namnet är upptaget. Nu är hotell bokat inför resan. Ska nu bara få ett visitkort av Kennet så jag finner rätt person till att vara mig behjälplig i mina avsikter i främmande land. Ha det gott PAF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar