söndag 16 januari 2011

Ett nytt djur/ras

Sawadee
Vardagen lunkar på med en massa måsten som alltid .Försäkringsbolaget
går med på en mindre summa än vad hela kostnaden för reparation
av takläckan går på. Finner detta helt ok, när skadan är ett bygg/konstruk-
tionsfel. Spännande och se om det blir ersättning för takfläkten
som blivigt förstörd av läckaget. På måndag kommer byggaren
för att fixa taket.
Lehna och jag har nu lyckats hyra ut våra hus. Jag har hyrt ut mitt
från 15/3 på ett år och hon har sitt hus uthyrt också på ett år
tom sista mars 2012. Det blir att fixa sig ett eget hus att
hyra när hyresgästerna flyttar in. Lehna åker hem samma
dag så hon får inte något problem förrän hon återkommer.
Jag stannar lite över 2 månader efter att mitt hus är uthyrt
så jag får finna en nödlösning under den tiden.
Planerna är att till hösten finna mig ett hyfsat hus till
billig hyra så jag får lite pengar över för att leva loppan för!!
Här tankas det på Mc macken. Ingen självbetjäning där!!
Här står gummiträden i räta rader med tappkopparna i bruk
Här kommer dropparna
Dax för skörd
Nu är det full rulle på stranden. Portabelt elverk för
att köra mixer för fruktdrinkar
Snart kommer alla dessa löv från gummiträden att blåsa ner
i poolen. Det är ofattbart hur mycket det blir och hur många
gånger om dagen det är dax att gå med håven.
Här du Mischa har du "kulan för dagens lejon"
Denna bostad kan du hyra om du anmäler dig till
en kurs i thaiboxning.
Efter samtal med Anders så tror vi att du redan
i din ungdom hade en sådan kurs!!??
Här är min nya sovrumskompis. En djinjo (gecko) som älskar
att ligga på min klockradio på dagtid. Nattid är han/hon
ute och jagar insekter.Har varit en trogen
gäst i över en vecka. Efter många års avelsarbete har nu Kennet och jag lyckats att
para hans papegoja Gördis med vår hund Jets.
Resultatet är vi mycket glada och stolta över.
Problemet är väl vad vi ska döpa den nya skapningen till??
Ett förslag är Jet-dis.
Har du något bra förslag så är det bara att komma
med detta. Många fina priser är i potten.
Bla en endagsvandring med matsäck på Bon Island.
Naturligtvis så ingår färden i båt över dit.
En Jet-dis????
Läser för övrigt i svenska pressen att ordboken numera
definierar "Amorbåge" som ett tvåhjuligt motorfordon
lämpat för friarfärder.
Tackar för detta för jag har alltid undrat över vad detta betyder.
Ser för övrigt att SJ tycker att uttrycket " går som på räls" bör
omvärderas då det för närvarande har fått en
mycket negativ klang.
Har tänkt tanken att jag innom en snar framtid ska ta
och göra en missionsresa till något grannland.
Planerna är under utarbetning. Tankar
och vidare arbete kommer att
redovisas i denna blogg.
Ha det bra
PAF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar