söndag 11 november 2012

Hänga sig vid Home Pro

Sawadee

Här är livet inta alla gånger så bra och skönt för
alla som man tror. Natten till lördag hängde sig
en svensk vid en av de största byggmarknaderna.


Retired Swedish expat found hanged at Phuket shopping mall
Kusoldharm Foundation rescue workers recover the body of retired Swedish national Per Ake Ingvar Arvidsson. Photo: Kritsada Mueanhawong

PHUKET: Staff arrived at the HomePro Village in Chalong this morning to find a retired Swedish expat hanged from a drainpipe at the back of the complex.

Sub Lt Kraisorn Boonprasob of the Chalong Police told the Phuket Gazette that he was notified of the discovery at 7:30am.

“When we arrived, the wife of the man was already at the scene. However, we have yet to question her about the incident as she was in deep emotional distress at the time,” he added.

Lt Kraisorn named the deceased as Per Ake Ingvar Arvidsson*, 67.

“He and his Swedish wife, who is also in her 60s, moved to Thailand two years ago. The couple lived in the area, but lately had been arguing a lot.

“Both of them had come to the Chalong Police Station yesterday to try and find a solution to his claim that she had taken his passport and car, which he wanted returned,” Lt Kraisorn explained.

Despite the arguments between the two, police believe the death was suicide, he added.

Nu är det faktiskt så att många av farangerna här nere
är väldigt speciella personer.
När dom kommer ner hit och har gott om pengar så
slår det över ganska mycket för man känner sig nog
mer betydningsfull än man är pga att ekonomin inte är
något stort problem. Han som är tyst och timid blir här
nere en skitstövel för han tror att han är någonting!!
Ta tex våran fd. granne vid gamla huset som när han krökar
till så åker TV och div prylar i poolen. Damer får "smisk"
och han skriker och gapar. Slutar alltid med att Boys in Brown
(polisen) kommer och lugnar ner honom.
Många, många knäppgökar finns det här nere och jag hoppas
verkligen att jag inte tillhör den fågelfamiljen.


Unos burmeser gör ett fantastiskt jobb med golvet i mitt
rum. Snart kan jag flytta in så Farbror Bengt inte behöver
sova bland möbler, böcker och annat möblemang när han
kan slita sig från den svenska kylan..




Nu är det nästan klart!


Äntligen är det klart och djävligt bra arbete.


Nu är det bara målning vid kan av kaklet som kvartstår. Vem ska 
göra det? Trodde att jag hade färgen men det var helt fel.
Ser när den torkat att det är en annan nyans. Vad göra??
Bara att kolla in vad som finns i lager. Tre färger från andra
rum i lagret. Naturligtvis inte tillräckligt av en nyans så det
var bara att blanda.
Vid blandningen så lossnade flagor av färgen så det blev
att ta durkslaget och sila produkten och sätta igång.
Självklart, självarbete för jag har inte tid att vänta på några
målare. Tur att färgen var vattenbaserad för så mycket som 
jag svettades med dropp i färgen. Försök att måla i 
32 graders värme. Svetten rinner som en älv och droppar
ner i färgburken.

Nu har plåtisen Uno kommit med Lehnas ventilation.
Han påstår att nu måste hon hålla i trosorna för det är risk 
att dom åker upp som en behå.


Självklart har vi döpt hennes hus till Kreml!!


Med 2 st sådana här kommer varmluften i hennes hus
att sugas ut.


Här sliter en thailändsk expert på el.
Han är inte jordad men snart kommer han nog att vara det!!


En av de senaste thailändska uppfinningarna är det inbrottssäkra
huset som man tror kommer att bli en världssensation.
I detta hus är det nästan omöjligt att bryta sig in!!


Efter en dag med målning så känns det djä... skönt med
en och annan pils..... 
I morgon blir det att flytta in alla saker till mitt rum och börja
ett nytt liv. Jag trivs inte i det stora rummet (master bedroom)
utan vill ha dator och radio i mitt rum.
Datorn går nästan hela dygnet på radio Stockholm och
jag njuter när jag hör om alla trafikproblem pga halka
och snö och naturligtvis skämms jag inte av detta.

Ha det gott

Sverker





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar