fredag 9 november 2012

Kraftigt på röken?

Sawadee

Tackar alla som påpekat att jag stavat fel på
bloggen som jag ville att ni skulle gå in på.
Ska vara
landforseagypsies.blogspot.com

Inte lätt att vara dyslektiker!!

Läser i dag i Kyrkans Tidning följande:
ATT JESUS var gift kommer rakt icke som någon överraskning för mig - det
har jag sedan länge förstått, säger hr kyrkoherde Hilarius
Boklund i en kommentar till de uppgifter som gör gällande
att Jesus i själva verket var gift och hade en fru. Detta
faktum har uppdagats, när forskare nyligen lyckades tyda
texten i en av allt att döma nästan 2.000 år gammal
papyrusrulle.
Att en man som av Gud Fader pålagts alla världens
synder och var utsedd av Honom att bära allt lidande
jorden inte skulle ha en fru, är en orimlig tanke,
menar kyrkoherden.

Dagen i dag har gått i röken tecken.
Kenneth kom hit med sin nya rök som skulle testas.
Han hade marinerat och kryddat oxfilé, fläskfile,
revbenspjäll, kotlettrad och sidfläsk. Även tonfisk,
räkor och musslor skulle i röken.



Jättekastrullen för ångkokning med en gasolbrännare i botten
är röken för oss faranger


Fint hyvelspån och riktigt enris (från Sverige) i botten
och sen är det bara att elda på


Längst ned så blev det kött i bananblad


Och överst det obananade köttet


Stektermometer är nästan ett måste så att köttet inte
blir för varmt


Efter köttet var det dags för tonfisken


Och sist men inte minst, räkor och musslor


Ser dom inte härliga ut när dom är färdiga?



Sent på kvällen blev det äntligen provsmakning.
Allt var helt fantastiskt. Köttet i bananbladen hade
naturligtvis inte så kraftig röksmak som det som
var obananat.
Det som var helt i topp tyckte jag var tonfisken!
Den var helt fantastisk!

Det som förvånade mig var att det gick så fort. När jag
förr rökte skinka på Rådmansö så tog det 6 - 8 timmar.
Här fixade vi 3 omgångar på 4 timmar! 

Den thailändska polisen sliter med ekonomiska problem
nu när så många kör motorbike med hjälm.
Inte mycket pengar kommer in för böter så
ny blir det kraftiga inskränkningar på
materialsidan!
Hölster till pistolerna har nu ersatts av upphittade
skor på stranden.


Efter en dag med röken så blir det i dag en tur till något
köptempel.
Bara att ta ut vagnen och cykla iväg. 



Ha det gott

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar