onsdag 21 november 2012

Katt på hett plåttak

Sawadee

Regnet öser ner efter en natt med ett fantastiskt
åskväder. Åskan knallade i ett flertal timmar innan
regnet brakade loss. När jag snackar om åskväder
så är det åska som man inte upplever i Sverige varje
år, utan ett sådant när huset skakar som vid jordbävning
av värsta slag. 


Möblerna som köptes blev levererade på utsatt dag!!
Men naturligtvis ej rätt klockslag naturligtvis vilket 
skulle förvåna mig mycket.


Det härliga är att montering ingår, så man behöver inte
slita och svettas med den detaljen.


Blev bra när det var färdigmonterat, fast det blev ström-
avbrott under arbetet så det blev paus när dom elektriska
skruvdragarna (borrmaskiner) stod stilla.


Min nya madrass är bara så skön. Inte som en hård planka
och även 100% säker mot kvalster. Antagligen är den full
av gifter mot dessa småkryp, eller skulle jag inte tagit bort
den tjocka plasten  som var runt?


På kvällen var det smaskens hos Kenneth. Bara så mycket gott.
Janssonen var härligt gräddig och god. Spetten och vållullalna
gick inte av för hackor. Tur man inte äter hans mat varje dag
för du skulle man vara en säker deltagare i "Biggest loser"!!


Nu är burmeserna i full gång med att bygga mur åt Lehna.


Ordentliga gropar där pålarna ska stå så dom pallar för trycket
av jorden när den blir regnblöt.

Min huvudvärk har nu försvunnit när jag har fått upp varningstext
på muggen

Katten som jag köpte på marknaden tycker jag ser lite
konstig ut. Är det någon som vet vad det är för ras??
Hör av er och ge mig svaret om du vet.


Ser ut att dagen bli en mulen. Faktiskt ganska skönt när det
är shopping som ska till. Djävligt att komma till en stekhet bil
på parkeringen och en varm ratt som det inte går att greppa
pga. att den är stekhet. Hittar inte min rattmuff så problemet
är svårt att lösa.

Hoppas att du har hittat din rattmuff och inte behöver slita
med samma problem som jag!!

Sverker


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar