tisdag 15 maj 2012

Ångesten frodas och svetten lackar



Sawadee

Ångesten frodas och svetten lackar!!!!
Varför ska det alltid bli så när resan till Sverige står för dörren?

Alltid är det också en för liten väska som jag har och självklart
så måste det bli två väskor.
Får fylla ut med snäckskal till leos dagis.

Paus i packningen


Nu är det packat och klart. Blev flera väskor än jag tänkt


Avokadon är nu planterad på därtill avsedd plats.
Bara att vänta 5 - 7 år så är det bara att skörda.


Hasse jobbar med rödbets salladen som bara var sååå
fin till köttbullarna.


När vi var på Heme Steak så träffade vi på korsords Malee
som i år igen firade sin födelsedag.
Finkänsligheten gjorde att jag inte frågade om hur mycket.

Nu är frågan som vanligt. Ska jag sätta på mig långbyxor inför
resan och svettas hela vägen. Hur är vädret på Arlanda?
Kommer jag att frysa häcken av mig när jag kommer fram om
jag åker i kortbrallor?? Får väl bli slantsingling.

Har nu varit på apoteket och köpt Valium!!! Dessa  måste bara
intagas inför inhandling och betalningen av vad som måste
vara i kylskåpet. Man får nästan dåndimpen när man ser hur
mycket allt är så mycket dyrare i Sverige.

Nu finns det ett väldigt spännande scenario. Kommer bilen att starta??
Det är lika spännande varje gång den ska sättas igång.
Vad kommer det att kosta om den inte vill? Detta är ju grejen
när man inte vill/kan hålla sig med ett nyare fordon.

Nog finns det saker att sätta tänderna i när jag är framme.
Båten ska rustas, båtkärrans hjullager måste bytas och sist
och inte minst ska det till en röjning av alla "måste ha saker"
som inte blev slängda vid flytten, fast det slängdes massor.
. Man behöver ju inte så mycket men det är ju så många minnen
med en massa grejer. Får se om barnen vill ha någonting.
Denna 7 månaders vistelse i Thailand har gått med raketfart
och det var som jag kom i förrgår. Ska bli kul att komma till
Rådmansö igen men det tar väl inte så lång tid innan längtan
till varmare land sätter in. Speciellt så kommer jag att sakna
dom sköna baden i väl tempererad Andaman sea.
Back Gammon på stranden varje morgon är inte så lätt
att ersätta i roslagen.

Kenneth är nu i full fart med att slänga en massa ihoprostade
elktriska verktyg och annat som han inte ska ha med till sitt
nya hus. Var i dag med honom så han fick se huset han hyrt.
Tror att det var OK från honom för jag fick i alla fall ingen
fetsmäll. Nu får han sätta sjözigenarna på att städa, måla
och göra det beboligt innan alla möbler o dylikt flyttas över.

Nu kunde jag inte sända denna blogg då internetet inte var
i form på avresedagen.
Försökte på flygplatsen i Bangkok i gratis mail automater
men dom var skitdåliga. Vilken reklam!!!!

Sista dagen blev en rysare!! Hade tappat nyckeln till Åkes motorbike
så det blev bortforsling av den till verkstaden. inga problem för dessa
gentlemen att fixa detta.
800 baht (180 kr) kostade detta slarv mig och det var ju inget att
snacka om.

Ha det gott

Sverker







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar