tisdag 8 maj 2012

Rullande diskotek

Sawadee

Nu är det musik och propaganda hela dygnet och
precis överallt.

Det ät lokalval (tror jag) och det är fullt med
plakat överallt. Inte nog med detta så åker det
runt bilar och motorbikar med vad dom tycker
är eminenta politiker på plakat som bör bli valda.
Tycker att alla ser ut som mutkolvar

Plakaten kan man ju leva med men det är dom mobila diskoteken
med musik och propaganda som är störande.



Gatubilden är full av dessa diskotek

Sex motorbikar kom i en lång rad


Nu är det maxat högvatten


Och det är spännande och se hur sanden flyttas


och vattnet fyller på dammen som jag aldrig sett med så
högt vattenstånd


Jag trodde att havet skulle bryta igenom men det ser ut som att
det måste maskinell hjälp för att öppna upp ut/inflödet.

Nu rasar tiden iväg och nu är det bara sex dagar kvar av vistelsen.
Tänker med fasa på temperaturen som jag kommer att möta.
Tur att jag har varma tröjor, byxor, vantar och mössor som
jag kan ta på mig för det lär behövas.

Ordet KÖLDCHOCK tror jag blir det rätta för mig.

Måste bara visa denna fantastiska gräsklippare som jag har sett.
Undrar om arbetsskyddsstyrelsen har några synpunkter på
denna konstruktion???



Hoppas ni har det bra

Sverker


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar