fredag 6 januari 2012

En njutbar och välgörande avsugning

Sawadee

Måste erkänna att jag nu har gjort ett fel igen. En riktig groda
måste jag säga. Förra gången jag gjorde en riktig sådan var när
jag räknade ut volymen av vattnet i brunnen. Då var det faktiskt två
som reagerade!! Aminda och Daje!!
När jag nu skrev om att skillnaden mellan 21/12 och 21/6 på dagens
längd är 55 minuter, så blev min uträkning per dag helt åt helvete .
Enligt säkra uppgifter är det en skillnad på i snitt ca 17 sekunder och
det var det bara mattematiksnillet Brian som "försynt" påpekade.
Det är inte lätt att lura Brian!!!!
Hoppas det nu inte blir en ovana att komma med felaktiga uppgifter!!

Mitt finger ser ut som en frukostkorv bland prinskorvar.

Åker nu varje dag in till sjukan och får massage på fingret.
Kan låta som en njutning men det kan jag lova att det är en
fullständig pina. Denna thaia kan plågas kan jag lova. 
Fingret går inte att räta ut, men efter ca 1 timme med denna plågoande
så går det att få fingret rätt ut.
Tyvärr så återgår fingret efter ett litet tag till att åter vara böjt
som en metkrok.

Efter 1 timmes slitande och dragande så får jag en påse med flytande parafin
där jag ska doppa handen. Vet inte vilken temperatur som detta håller
men det är åt helv... för varmt.
Det är precis som när man stöper ljus.
Efter ca 20 minuter när parafinet stelnat så ser min hand ut som
ett ljus med 5 grenar. Det är bara vekarna som fattas.

Hade i går den stora "DAGEN".
Börjar med ett bensinstopp så det blev en promenad med dunk ca
2 x 2 km. Vad händer efter detta?? Kjedjebrott på Kennets motorbike.
Hämtar en annan motorbike och bogserar till verkstad.
STÄNGT!! För det var invigningsfest för en kompis nya hus.
Som tur är så disponerar jag ett flertal fordon så det blev att
hämta nästa motorbike med sidovagn och lasta över.
Hämtade motorbiken i dag och kedjebrottet var ju bara peanuts.
En ny sprint i kedjan och den var som ny, men det som orsakade
brottet var lite värre! Hela bakgaffeln var gjenomrostad så det
var bara att byta.

Avrostad bakgaffel

Ny och fräsch bakgaffel för nya äventyr

Här i huset ( Chateau Moken ) är det verkligen en som gillar och
njuter av en riktig avsugning!!
Sun har helt förstått att det är någonting av det härligaste och bästa
han kan få avnjuta.


Han njuter i fulla drag när sand och eventuella småkryp försvinner
in i dammsugaren. Trodde att han skulle vara skitskraj för
det hela man han är en verklig njutare när det gäller avsugning!

Nu Kennet så blommar blommornas blomma!!
4 utslagna och 2 knoppar på en stängel. Har aldrig sett något
liknande förr. Vad har du gjort? Kanske den växer på Suns
ställe för revirmarkering?










Hade ett besök av en urinvånare. Har aldrig sett en sådan stor gräshoppa någonsin


Nu är det fullt på stränderna. Liknar antagligen Krim för här är
det så helve....s  med ryssar och som absolut inte uppför sig som
man bör göra. Nu är det inte alla som är otrevliga men
det är ju naturligtvis dom som man observerar.

Alldeles för trångt!!!!



Nu är det tydligen inte bara ryssar som frekventerar stränderna här nere.
Det snackas om att medlemmar av Al-Qaida har varit här på rekreation
(enligt myndigheterna finns det inga terrormål här nere förutom Pod &
Pans restaurang).

Den kände Bin-Brand har tydligen vistats här en längre tid och har
iakttagits vid inköp av tält i Patong.
Detta tält har jag med egna ögon sett uppsatt vid stranden på Rawai.
Det mystiska är att tältet är uppsatt under ett tak av växtfiber.
Antagligen för att få ett så bra camouflage som möjligt.
Jag kommer naturligtvis att följa utvecklingen och om
möjligt ta mig nära och fotografera "boplatsen??"

Bin-Brand ska ha en eldfäng personlighet 

Myndigheterna ber att ni omedelbart meddelar om ni ser denna
person någonstans.
Enligt ryktet så har han lämnat Thailand och misstänks flytta över
sin verksamhet till Spanien.

Mitt kusinbarn Alex med Co är här nere på en vistelse. Naturligtvis
så blir det någon besökare som får fart på oss långstannare.
Nu är jag i full gång för att få till en tur ut till paradiset på Racha Noi.
Denna öde ö (bara lite varaner) med den härligt vita och mjuka sanden
ca 1,5 timme med speedbåt rakt ut på Andaman havet.
Problemet är att jag ska på en visarun (utlandsresa för att fixa
nytt visum) 13 tom 16 och Alex åker hem 18:e.

Nu planeras det för fullt för en tur till den 17:e då även
västkustens pärla Barbro med sin gubbe Putte är här.

Från säkra källor på Khao Lak varnas det att Hallmans är
på väg i riktning mot Phuket. Allmänheten varnas!!

Såg i dag Hellners fantastiska insats när han körde brallorna
av Petter.

Ha det gott

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar