måndag 10 oktober 2011

Snart avresa

Hejsan

Nu är flytten avklarad och problemet med att få
plats med alla sakerna är i full gång.
Inser nu att nästa sommar blir det att ta ut allt
från alla förråd och starta en rensning igen.
Kommer att få problem med att få allt under tak
för det är proppfullt.


Här är det ut rensning på gång


Kan inte förstå att så fort jag fått bort alla prylarna från verandan
så är den full igen.

 Nu står hösten i sin prakt. Skönt att slippa kratta alla löv
som fallit. Skiter i det för när jag återkommer så har dom
förhoppningsvis förmultnat och blivigt till härlig näring för
alla vårblommor som jag hoppas att det finns på tomten.

 

När jag kör in här när jag återkommer så är allt grönt och härligt.
Nu är det bara 6 dagar kvar innan "hemresan" startar till Thailand
Resväskan är öppnad och snart ska jag börja packa ner alla
saker som jag så ordentligt skrivit ner på min lista.
Är bara några småsaker som ska inhandlas tex. nagelborste,
surströmming och tunnbröd.
Har aldrig varit med om ett sådant gensvar som när jag skrev
på Facebook att jag ska ta med surströmming. Folk tror att burken
ska sprängas uppe i luften!!!!!
Jag kan lugna alla att det är lika riskfritt som att ta med sig
en burk sill, för bagaget ligger i ett lastrum som har tryckcabin.

I år är det ett toppen år för oss trattkantarellplockare.
Har bara varit med om ett år som varit bättre. Golven i huset
är täckta av svamp som ligger på tork. Härliga svampmackor
i maj.

Ha det gott

Sverker



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar