onsdag 19 oktober 2011

Mycket vatten i Bangkok

Sawadee

När vi var i Bangkok så såg vi hur mycket vatten som var där.
Som det ser ut så skiter muslimerna i detta!!
Lasse och jag spelar V-75 varje vecka. Det har vi gjort i 20 år
och vinsterna har inte precis regnat över oss. Vi spelar inte på
favoriter utan tar ut en del kameler i startlistan. Oftast blir det
inte så många rätt men det skiter vi i. Nu när jag skulle åka så
var det min tur att ta ut raden. Av någon underlig anledning så
lämnade jag kupongen till min förra granne Erik, Man kan ju
aldrig veta om det blir vinst! Om någon sådan blivigt så hade
kupongen varit för gammal när jag återkommit till Sverige.
Vad händer!!  7 rätt och en massa 6:or. Nu blir det väl inte
livets glada dagar men ett ordentligt tillskott till en skral
pensionskassan.Bara nu Erik inte sätter sprätt på kulorna!!
I morgon ska vi till "tysken i skogen" för att äta med Eva och
Yngve. Nu är inte tysken kvar men hans personal har tagit
över och flyttat till ett nytt ställe. Samma goda mat.
Såg ett nytt spännande massageställe!! Undrar vad det är
man får masserat? Är det nötterna?? Eller är det nöten som
masserar? Tänkte att jag ska skicka dit Mischa för att få
svaret:

Priset på favoritdrickat har rusat i höjden. Nu kostar en
100 Piper 360 baht(70 kr). Snart har den nog kommit upp
till sitt rätta värde.

I dag var det dags för stor service på bilen. En drivknut
var det också dags att byta. Hela jobbet med reservdelar,
olja och filter gick på 2800 baht (570 kr).
Här i landet har man råd att ha bil!!

Även i kväll ska vi ut och äta. Det blir en tur till Gröna Stolarna
som nu har bytt ut dessa mot stolar av trä men namnet får
dom väl dras med.

Yngve funderar

Liksom Eva


Mischa ser lite betänksam ut!!

I morgon är det till hundarnas förskräckelse dags att åka till
veterinär för några sprutor och hälsokoll.

Ha det gott

Sverker


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar