onsdag 22 december 2010

Sotare i svart??

Sawadee
I dag bar det av till gummiplantaget för att undersöka den mystiska trappan.
Pulsen var på höjdpunkten när vandringen upp mot det okända började.
Vad var att finna?
Vad är nu detta? Dansbana??
Inte var det någon dansbana, utan en grav med kinesiska tecken.
Hur jag än letade så fann jag ingen ingång till skatten.
Får väl återkomma och leta vidare!
Det var med nedböjt huvud som expeditionen
vandrande nedför trappan efter bomturen.
Efter vår expedition så for vi med ett gäng ut på en stärkande båttur.
Här njuts det i värmen
Folk på stranden och i vattnet
Även djur och människor njöt av det fina vädret
Det var inte länge som Sun njöt för det var jobb på gång
Flanell var som vanligt i gungan
Gördis höll sig ifrån att komma med sitt snusksnack
Kubb spelades som vanligt
Slipsen led antagligen fortfarande av jetleg??
Vi har lyckan att få de svenska eftermiddagsfilmerna på primetime
här nere i Thailand. Vi bänkar oss vid 20-tiden och förväntar oss
underbar och spännande underhållning i 1½timme!!
Vad är det vi har fått de tre senaste veckorna!
Jo: Manekäng i rött, Ryttare i blått och Damen i vitt!!!
Hualigen vilken smörja. Jag skäms på mina föräldrars vägnar. Hur
kunde dom tycka att detta var bra?
Nu fattas det bara att någon film med titeln Sotare i svart kommer!
Vi har fått tidningsurklipp från Sverige med reportage om den
fruktade Kubmaneten som härjar i bla. Thailand.
Alla jag pratat med här nere har ingen aning om vad det är jag
snackar om när jag frågar om dessa maneter. Typiskt tidningarna att
blåsa upp något efter enstaka händelser.
Ha en god fortsättning på julen
P.A.F.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar