torsdag 30 december 2010

Gott nytt år

Sawadee pee mai (Gott nytt år)

Har stulit en bild från Kennets nya blogg. Den är bara sååå hääärlig!

Han far runt som ett skållat troll med sin nya kamera, och tar dom

helt fantastiska bilderna.

Hans blogg dramaqueen är numera begravd och han kommer nog att

hjälpa mig med att ta bort den som länk på min blogg, och

lägga in den nya Chateau Moken. Ta och kolla in den, för där

kommer det att komma fantastiska bilder.

Det är två fiskebåtar som syns i solen

Här är en blomsterhälsning från trädgården. Allt är så grönt och
frodigt pga. att det ungefär varannan dag kommer en skur
för ovanlighetens skull denna årstid.
Lite mat på marknaden som smakade mums

I vår by är det full fart på arbeten med att leda bort dagvattnet

från ”avenyn” så det ska vara fullt körbart även när regnskurarna kommer.

Grävskopor, lastbilar betongbilar, jordhögar och arbetare blockerar

körbanan så det är ett härligt kaos när man kör ner mot stranden.

Diket som grävs är ca 1,5 meter djupt och skulle man köra ner där så är det

tvärnit!! Men som tur är så är diket utmärkt på ett föredömligt sätt!!

Vem kan missa denna exemplariska markeringen för dessa skyttegravar.

Den enda anmärkningen skulle väl vara en liten reflex så att

den är lättare att se under dygnets mörka timmar, men å andra sidan,

är ju de flesta lite påverkade av jästa eller brända drycker så dom ser

den nog inte i alla fall!!!

Här blev det nog fel på vattenpasset eller var det
löning och feststart? Hur ska vattnet komma upp till kanten??
Motorcykelfälla!!!
Här är det utmärkt på ett föredömligt sätt, men var är reflexen???!!! Ett problem som många har när dom kommer ner i trafiken är att
komma ihåg att hålla till vänster. Själv har jag inget problem ant.
för att jag är uppväxt med detta?
Sen händer det ofta att föraren hoppar in på vänster sida och
upptäcker att ratten saknas.
Var är ratten!!!!!
(OBS. bilden arrangerad!!)
Det stora problemet för mig är att hålla reda på vinrutetorkare
och blinkers. Jag svänger ofta i solskenet med torkarna på!!
Problemet blir lika stort när jag åter är i Sverige så ni får
hålla er undan.
I morgon är det nyårsafton och åter igen fest nere på stranden där
vi huserar på Pod & Pans klippa/restaurang.
Ett fantastiskt fyrverkeri och hundrtals kom lojer (rislampor) som
far upp i skyn.
Tyvärr är ju våra hundar så otroligt rädda för alla smällar som
det blir på en sådan kväll. En gång blev Tjejen så rädd så hon
försvann och blev inte funnen förrän efter flera dagar.
Jag har stora funderingar att stanna hemma hos djuren och uppleva
nyårsafton med raketer på TV. Nu är det ju så att tidsskillnaden
på 6 timmar gör att klockan hemma är då 18.00 och det
är ju tiden för Bolibompa på SVT World!!!
Jag blir väl den förste svensk som kommer att fira in det nya
året med detta program.
Här i Thailand blir det nya året 2554 så det året kommer
jag att bli 609 år gammal om man är född 1945.
Ha ett skönt slut på 2010
PAF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar