torsdag 16 december 2010

Snusleverans

Sawadee
Sitter nu och väntar på UPS som ska komma med en leverans med svenskt snus.
Beställde 15/11 i Sverige, skatte och momsfritt för leverans till Thailand.
Snuset kom fram den 20/11 till Bangkok och blev naturligtvis uttaget för en tullkontroll.
Enligt uppgift så är det 1 på 50 som kontrolleras. Självklart så blir mitt uttaget till
detta. En helvetes massa mail med UPS i Bangkok följde, dom hjälpte mig
att skaffa en speditör som skulle ordna allt genom tullen. Denna klarade inte av detta
så en ny fick skaffas fram. Nu är snuset tydligen på gång i alla fall.
Tull och speditörsavgiften blir ca 1.000 SEK så snuset blir i alla fall billigare än att jag skulle köpt det i Sverige. Besväret med att packa och bära med
sig som handbagage slipper jag också. HURRA!!!
Här kom pyramiden till slut.
Thailändskt elskåp. Billigt!! Bra och säkert??
På den röjda gummiplantaget har det nu börjat spira mellan raderna med bananplantor, ananas, papaya och en massa som jag inte harr en susning
om vad det är. Till min stora glädje kommer det massor med små plantor
med min favoritblomma. Att det fanns där visste jag, för jag hade ju sett
en del blommor i kanten av fältet. Feg som jag är så hade jag inte modet
att gå in i den axelhöga vegitationen för där kunde det ju vara en del ormar
och andra otrevliga kryp.
Växterna med dom gula blommarna är nu nerklippta för att vi ska
få den att se lite trevligare ut. I värmen blev det en massa svett
och massor av vatten konsumerades.
Mr eller Mrs Taylor hade full koll på mig när jag härjade
i deras buskar. Nu blir det att lägga in prilla både till höger och vänster.
Ha det gott
Pastor Astor Flanell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar