lördag 18 december 2010

Sawadee
Var i dag på hundpromenad i ett nyupptäkt område. Ett gummiplantage
som visade sig vara gigantiskt. En massa stigar kors och tvärs
och hundarna for runt som ystra vårkalvar.
Gummiträd så lång ögat nådde
I plantaget visade det sig också finnas en del vattensamlingar
Otroligt fullt med med lotusblommor var det i varje vattenpöl. I morgon kväll är vi inbjudna på nybyggnads/färdig fest till Brian. Han ska nu fira att hans ny-hyrda hus är renoverat och utbyggt. Han har också byggt ett utsiktstorn där han har Phukets bästa utsikt. Vid inflyttningen hade han också en fest men då var underteknad i Sverige så den missade jag. Enligt festdeltagarna så hade haan ett dunderfyrverkeri och till den här festen blir det ett som är ännu värre!! Bla. har han en pjäs som väger 35 kg!!! Säg den som inte skulle vilja haft en sådan på sista april i Uppsala när man var ung!! Det du Mischa!!!! Nu har vi haft ett par riktigt soliga dagar och fast jag varit här så länge har jag blivigt bränd av solen och det svider i skinnet. Nu har det snackats så mycket om muslimer och islam så här är vi ganska mättadepå allt prat. Vad göra åt detta?? Jo, vi åkte till juden för att få oss en härlig kebab. Hans kebab är bara så härlig och mättande. Mumsfillibabba. Här har vi en av de många tusenfotingar som gör oss sällskap
Färggrann trädgårdsinsekt
Här har vi praktexempel på återvinning. Vattenflaska som
uppsamlare på gummiplantaget
I kväll ska vi bli bjudna av Kennet på middag. Han har idag fått ner
sin nya kamera från Sverige så jag förväntar mig att jag kommer
att visas på hans blogg i morgon.
Blir att duscha och göra sig fin inför kvällen!!
Ha det gott
Pastor Astor Flanell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar