fredag 23 mars 2012

Inte måla fan på väggen

Sawadee

 
Man ska definitivt inte måla fan på väggen!!
Vad händer med spaljen vid huset? Naturligtvis så knäcker den!
Bara att ta fram verktygslådan med ståltråd och bambupinnar
och sätta igång.Får väl laga det ordentligt när Kennet kommer
hit och vi är två stycken som kan bända och trixa dit nytt.
Provisorisk lagning i väntan på experten

Suns motionspinne är borta och en ny införskaffades.
Problemet med den nya pinner var att den flöt inte utan
åkte ner och lade sig på botten.

Dagen efter så hade pinnen spolats upp på stranden så när vi
kom hem så åkte pinnen in i ugnen på 150 grader för att torkas.
Dagen efter fungerade den gräddade pinnen till belåtenhet.

För att ta upp en longtailbåt så går det åt massor av folk

Lehna höll på att bli fullständigt tokig när byggfolket skulle mörka färgen
lite till trädörrarna. Dom blev helt svarta ock ingen struktur kunde ses.
Det var bara för dom att börja skrapa och slipa.

På alla byggen så finns det skyltar med Safty first.
När man ser elanslutningarna så kan man ju vara
glad att kablarna i alla fall är isolerade.

Jag har tappat min plånbok och med den körkorten från Sverige
och Thailand. Det var bara att åka till Doktor Thiti och få ett
friskintyg a 100 Baht.


Sen en tur med husboken (typ lagfart) till Immigration för att få ett bostadsbevis.

Jag tycker att thailändarna ser allvarligt på vilka personer som får ge
sig ut i trafiken och jag tycker naturligtvis att Sverige borde ta efter
thaiarnas stränga medicinska krav!!

Hur kan Trafiksäkerhetsverket tillåta att personer med:
Spetälska, TBC, Elefantias och Syfilis att fara runt in trafiken???
En kraftig skärpning är vad som behövs i Sverige!!!
Alkohol-och drogberoende är Sverige och Thailand i
alla fall överens.

Jag är i alla fall glad att jag klarade undersökningen och
är åter ägare till ett körkort för bil.
Motorbikekortet ligger alltid i biken så det är svårt atttappa
bort. Fast jag har hört om personer som efter ett riktigt
sjöslag inte har en aning om var biken befinner sig.

 

Här är banan som används för uppkörning. Naturligtvis bara en i taget
för annars så kan ju eleven bli störd av andra trafikanter.

När det gäller motorbike så är det fler på gång samtidigt.


Här sitter närmast sörjande och kollar hur det går för sina kära


Ska på söndag ut på longtailtur som en ny bekant ordnar. Micke på berget
kallas en kille som har skaffat en restaurang på östra sidan av Rawai.
Alldeles nere vid vägen/vattnet där Kennet tänkte hyra ett hus.
Ska bli kul att göra lite nya bekantskaper.

Det är inte klokt vad tiden rusar iväg. Nu är det mindre än 2 månader
kvar av thailandsvistelsen och ångesten har redan börjat ta tag i mig.
Jag ska ju också ta en endagstur till Kuala Lumpor för att vända
direkt på flygplatsen och åka tillbaka till Phuket. Då får jag ett uppehålls-
tillstånd på 30 dagar så det räcker till hemresan ska till.
Det är så djävla snurrigt för naturligtvis så skulle alla gärna
betala vad en flygbiljett kostar för att få ett visa på Immigration
och slippa sitta i ett flyg halva dagen.

Tycker inte att logiskt tänkande är någonting som är utbrett i detta land!

Ha det bra och hoppas ni har vårkänslor

Sverker




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar