måndag 5 mars 2012

Inte jag som bestämmer när jag ska gå till sängs

Sawadee

Här i huset är det inte jag som bestämmer när jag ska gå till sängs!

Det är husets andre invånare, Sun. Han sätter sig vid dörren till
sovrummet när han tycker att det är dags för mig att inta
ryggläge.


Här sitter han tills jag behagar att gå till sängs.

Varför nu detta intresse för mitt välmående med en ordentlig
natts sömn?

Jo, han får varje kväll en av dessa när jag går till sängs

Här ser han ut som han inte får någon mat, men det är kameran som ljuger.
Här har Sun problem med vilken färg han ska välja

Nu har jag själv inte smakat så jag kan inte säga om det är olika
smaker beroende på färg.

Här är det som min nacke fixas


Här är väntrummet och där kan man ta en öl/läsk efter massagen
Spelar ingen roll om man är nyduschad så blir det en fottvätt.
Fötterna anses av thaiarna som något av det orenaste som finns
Den här tjejen har så fruktansvärda hårda fingrar och tummar.
Kan inte fatta att dom kan ta kund efter kund utan
några pauser.
Undrar om dom själva ger varandra massage?
För årstiden är det lite högre temperatur an vanligt. Detta gör antagligen
att åska och regn är vanligare än vanligt. 2 av 3 dagar är det åska på kvällen
och var tredje natt så kommer det ordentligt med regn. Allt är grönt och
frodigt till skillnad mot hur det brukar se ut. Vattning av trädgården
slipper jag och glad att det inte är någon gräsmatta att klippa.

I dag var det första morgonen som jag blev blöt av regn när jag
var på hundtur till stranden. Tänka sig att på 4½ månad är
det första gången. Nu är det bara 2½ månad kvar. Tiden bara
flyger iväg.

Nu ska jag på en liten semester på 3-4 dagar. Ska åka med Lehna
till öarna Ko Kho Khao, Ko Phra Thong och Ko Ra. Ska vara så fint
där norr om Khoa Lak.
Kanske hittar vi något hus att hyra på en lugn och oexploaterad
strand och dito samhälle iväg från alla turister.

 I dag blir det SVT PLay eller Deebar med Vasaloppet.

Syran som användes vid tvätten av sandwashen var/är
saltpetersyra.

Ha det bra

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar