tisdag 20 mars 2012

Har jag dränkt dom???


Sawadee


Kennets parasoll som han lämnat till Roy när han drog till Kambodia
har vi använt när det var en tur till Racha Noi. Dom har sen stått här
i huset. Några insekterhar fattat tycke för träpinnarna och bitit/borrat
en massa hål i pinnen fast bara på en av dom..


Ser ut precis som någon huligan gått fram med en borrmaskin.

Jag har provat med att spruta med insektsmedel och när det
inte hjälpte så penslade under två dagar med bensin.
Dessa djur blev jag inte av med i alla fall.
Herre gud vad jag tänkt på detta problem och en lösning.



Nu har jag testat med att stoppa ner stolpen i vatten i två dygn.
Vanligt blått vattenrör i plast med propp i slutet.
Får se om larverna drunknar eller om jag får fortsatta problem.


Nu är det glist med solbadare på stranden men uthyrarna
väntar i det längsta med att ta bort överflödiga stolar.
 Vi har ingen aning om varför men det ser ju inte så
kul ut med en massa oanvända stolar.


Den här skulle jag inte säga nej till i trädgården


Snart är det överväxt i trädgården och hur kommer det att gå
med "taket"?? Hoppas att Kennet kommer tillbaka före det
stora raset av hans spalje!!

 

Det gäller att ha ögonen med sig när det ska rensas i trädgården.
Vildbin som har byggt sitt bo under ett blad kan bli "lite" irriterade när
 man går.med sekaktören.


Nu är det bra vindar för paraglidning (eller vad det heter).
Massor av dessa ser man nu nere vid stranden varje dag.


Läste följande i  svensk press:
Vid den senaste opinionsundersökningen rörande lämplig pensions-
ålder visar, att åsikterna bland allmänheten är mycket olikartade,
meddelar forskningsinstitutet SIFO. Hela 29 procent av de tillfrågade
vill exempelvis bevilja stadsminister Fredrik Reinfeldt omedelbar
pensionsavgång - trots att denne inte har fyllt stort mer än 45 år.

Ha det gott

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar