torsdag 8 september 2011

Vart tog sommaren vägen?

Sawadee

Nu är väl sommaren över? Jag bara undrar vart den tog vägen?
Har kanske återvänt till skoltiden för då flög bara somrarna
iväg med blixtens hastighet! Man tyckte att det var i förra veckan
man anlände till Östernäs när det var dags att återvända till
Uppsala och skolan.

Nu kan det väl bero på att sen jag kom hem sista maj, så har det
varit full rulle med att fixa allt till försäljningen av hus o hem.
Målning och snickerier i nya stuga har också tagit sin tid.
Visning och försäljning av huset gick faktiskt i ett rasande
tempo och priset vi fick var inget att klaga på fast det ska
vara så oroligt på marknaden med nedåtgående priser.

Lehna har köpt sig ett nytt hus och ska tillträda 15/9 så då kan vi
börja med att dela och köra iväg alla möbler och allt annat.
Nu har varken hon eller jag några stora utrymmen så det är
inte mycket plats för mycket av "bra ha grejer" Tur är väl
kanske det. Nu när jag bor i hyrd stuga så behövs väl inte
så mycket av detta?

Biljetter till Thailand är beställda och "hemresan" kommer att bli
15 oktober och återkommer till Sverige 15 maj. Ska bli så skööönt!
Nästa sommar blir det inte en massa måsten så då ska det bli
fiske och kantarelljakt.

Jag tänker mig ett liv där nere som är precis som på bilden
med med några matpauser med jämna mellanrum!!




En och annan solnedgång med kall vätska blir det ju nere hos Pod &
Pan  på Nai Harn beach.

Vi hörs

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar