söndag 24 juli 2011

Många järn i elden

 Sawadee

Nu har jag firat midsommar som sig bör!!!= tittat på barnen som hoppat små grodorna, raskat med räven osv.
Med lånehund och kör på tomtföreningens fest så är man i vimlet som vanligt. Nu har jag ju planerat att inte vara i Sverige under vinterhalvåret så då blir min bandyportfölj( godkänd av bandyförbundet) inte så aktuell att ha under den kalla årstiden så nu har den blivigt midsommarporttfölj!"!!! 

Daggan, Lehnas mamma som är 98 år är i fin form så hon körde motionen med hunden


Här är entrén som jag ska försöka få att bli ett kök. Eventuellt så kanske det blir ett thaikök (utomhus) i stället.

Så här såg det ut i det gamla köket

Litet, trångt och djävligt mörkt. Får bli matplats i stället.


Märklig sak som växer på en tall vid stugan. Ser ut som något bo
byggt av ett djur men så är inte fallet.

På tomten växer det massor av dessa läckerheter

Så här stor blev dagens skörd.

I växthuset på Aspnäs är det full fart

På gurkor och tomater

Träden bågnar av bigarråer och plommon


Gamle "Örni" gör tjänst i år också och skrämmer bort alla frukt tjuvar


Han är ganska sliten efter alla år så nu sticker stoppningen ut.



På måndag kommer fastighetsmäklaren för fotografering. Ett helvetes plockande
och städande både inne och ute. Garaget som jag efter stor vånda nästan har
tömt har nu blivigt fullt igen.
Massa grejor har körts över till mitt nya hus, till Spillersbodas loppis,
återvinningsstationen och en massa (bra ha saker) har smarta grannar (Erik)
tagit hand om.
Inte nog med att fixa i husen så hjälper jag Lehna att tömma hennes mammas
lägenhet nu när hon flyttat till serviceboende. Det är full fart hela tiden. Ska bli så
skööönt när allt är fixat. En hel dag med en god bok är någonting som jag
verkligen längtar efter!!!

Eller kanske en liten tur efter dessa


Ha det gott och njut av sommaren du som kan

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar