tisdag 26 oktober 2010

Lördag i Templet
Här sitter munkarna och goffar på all mat som människor
har skänkt under deras tiggarvandring genom byn.
Massor av mat och dricka får dom in på sina dagliga
vandringar. På lördagen är det någon form av mässa
och en massa munkar som sitter och mumlar i ca 1 timme.
Ingen av befolkningen förstår någonting för det är inte på thai.
Efter mässan så är det beskådning av munkarna när dom
pressar i sig godbitarna.
Utanför sitter de allra fattigaste invånarna och väntar på överblivna
allmosor från munkarnas dignande bord. Dom är så välgödda
hela bunten så dom fattiga borde naturligtvis
så lite till livs innan munkarna goffar i sig.
Nu har trafiksäkerheten höjts betydligt här nere. Massor av människor använder nu hjälm
vid motorbiking och hör och häpna så har jag sett thaipassagerare
som också bär dylik.
Även säkerheten för de minsta har begåvats med ett hjälpmedel.
En praktisk motorcykel-barn-stol!!!!!!
Se denna praktiska och säkra (????) anordning där barnet
kan transporteras under säkra former.
Hur ska allt detta sluta????
Snart börjar väl bilisterna att använda bilbälte!!
Under festen i zigenarbyn sågs en känd pasor svänga sina lurviga. I dag på morgonen när jag vandrade i vattnet så blev jag stående med ryggen mot Andaman Sea och pratade med en bakant. Vad händer?? Jo plötsligt så kommer det en stor våg och befriar mig från mina glasögen!!!! Får låna snorkelutrustning och sätter igång och letar. Hittar snabbt 2 par solglasögon och 2 par dykarglasögon så jag får hjälp av 2 st thaiare att leta. Inte hade vi någon chans att hittab dessa när ebben var på G och det mästa på botten sögs ut. Får gå ner vid ett-tiden då floden är där och se om dom spolats upp-
Som du förstår så är min tillvaro ganska suddig för tillfället
men vad gör det när jag har 2 par Ray Ban glasögon att
glida runt med på näsan.
Ha det gott
Pastor Astor Flanell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar